نسخه آزمایشی
۵۴۹ بازدید

مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وبینار فرهنگی با عنوان ” در مکتب عشق” برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در این وبینار که با حضور حسین امیدیان، مسوول قرارگاه خاتم الاوصیاء البرز برگزار شد، ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی مورد تحلیل قرار گرفت.
مسوول قرارگاه خاتم الاوصیاء البرز در مورد مکتب سردار سلیمانی و جهان بینی او گفت: شهید سلیمانی دارای مکتب و ایدئولوژی است یعنی دارای بایدها و نبایدها است که در رفتار وی مشهود است.
وی افزود: در مکتب این شهید خدمت به مردم و نجات آن ها و مبارزه با کفردر هر مکان و زمانی تعریف شده است و این مکتب به یک مکتب بزرگتر به نام مکتب فاطمی وصل است.
امیدیان در ادامه بیان کرد: مدافعان حرم مبارزه با کفر را از مکتب امیراالمومنین علی (ع) اآموخته اند، امیرالمومنین در مدینه به خلافت رسیدند، در کوفه عراق شروع به خلافت کردند و در سوریه و شام با جریان معاویه جنگیدند.
وی گفت: انسانیت و ایثار اسلام، مرز جغرافیایی نمی شناسد و اینها در مکتب حاج قاسم جا پیدا کرده است.
از حیث جهان بینی، حاج قاسم بسیار مومن و متدین، شیر روز و عبد و زاهد شب و در نگاه به هستی، معادباور و ولایت شناس است و شناخت این راه ادامه مسیر ما را مشخص می کند، چون صرف ناراحتی برای شهادت این شهید کافی نیست و این اشتباهی است که ما در مورد اهل بیت دچار شده ایم.
شناخت شید سلیمانی و اهل بیت و تقدیر از آن ها کافی نیست، باید بنگریم که شناخت این ها چقدر در زندگی ما محسوس هست.
مسوول قرارگاه خاتم الاوصیاء البرز اذعان کرد: حاج قاسم در طول زندگی خود سخت ترین و بهترین کارها را انجام داده است و وظیفه ما صحبت از کارهای وی نیست، بلکه مسیر خود را طبق آیه “یهدون بامرالله” با شهید و اهل بیت پیدا کنیم و در عرصه های مختلف زندگی از آن ها پیروی کرده و زندگی خود را طبق مکتب آن ها تنظیم کنیم.
وی با اشاره به جریان خوارج در مورد اهمیت بصیرت صحبت کرد و افزود: معنای ساده و ملموس بصیرت در مکتب حاج قاسم شناخت دوست و دشمن است، تشخیص دشمن اصلی و دشمن فرعی وظیفه ماست، دشمن اصلی ما آمریکا و اسراییل است و این همان بصیرت است که حاصل آن ولایت مداری است و اولین الگوسازی بصیرت توسط حضرت زهرا (س) انجام شده است که از ولی امر مسلمین با تمام وجود دفاع کرد.
امیدیان بیان کرد: عنصر بصیرت در مکتب حاج قاسم جایگاه ویژه ای دارد، رابطه شهید با شهادت نشان می دهد که چقدر بصیرت دارد و در مورد شهادت که شاید واژه ای خشن به نظر برسد، رفتار عاشقانه ای دارد و ولایت مداری در رفتار وی کاملا مشهود است.
امروز هدف اصلی دشمن ایجاد فاصله و اختلاف بین مردم و ولایت است و در حالی که انقلاب ما بر اساس رابطه مردم با امام شکل گرفته است و این رابطه باید با بصیرت حفظ شود.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا