نسخه آزمایشی
۳۲۹ بازدید

دوره دوم طرح دستیار فناوری با هدف حضور فعال دانشجویان در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور با راهبری و هدایت نهاد دانشگاه، پارک‌های فناوری کشور و با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم آغاز شد. مهم‌ترین هدف طرح دستیار فناوری، آشنا کردن دانشجویان با فضای واقعی کار در حین تحصیل است زیرا شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور فعالیت‌های فناورانه مختلفی انجام می‌دهند و از تکنولوژی به‌روز استفاده می‌کنند، به این دلیل هنگامی که دانشجویان در چنین فضایی قرار بگیرند، می‌توانند دانش خود را کاربردی کنند و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند. از طرف دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به دنبال نیروهای تحصیل کرده، آشنا با فضای کار و تربیت شده هستند؛ بنابراین طرح دستیار فناوری کمک بسیاری در این زمینه خواهد کرد زیرا با وجود این طرح هزینه‌ای برای تربیت نیرو پرداخت نمی‌شود و نیروها با هزینه بسیار کمی آمادگی لازم را کسب کرده و در آینده مشغول به کار می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت نیروهای آینده شرکت‌های فناور از طریق این طرح تأمین می‌شود. در این طرح دانشجویان یک دوره زمانی ۶ ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان را می‌گذرانند و در آن مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

گفتنی است برای انتخاب دانشجویان مهم‌ترین معیار نتیجه مصاحبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است، که پس از آن شرکت‌ها بر اساس نیازشان افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. البته شرکت‌های متقاضی موظف به پذیرش افراد واجد شرایط هستند. واحدهای دانش‌بنیان و فناور متقاضی برای ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مند شدن از مزایای آن می‌توانند از طریق آدرس سایت http://www.parkintern.ir اقدام نمایند. گفتنی است مهلت ثبت‌نام در این طرح تا ۶ تا ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ می‌باشد. لذا پوسترهای این دوره جهت اطلاع رسانی حداکثری ارسال می گردد.

دانشجویان علاقه مند به این طرح ، جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره آموزش سرکار خانم رضائی ، مدیر آموزش و پژوهش  مرکز مراجعه فرمایند .

برچسب ها:

دستیار فناوری1

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا