نسخه آزمایشی
۸۹۹ بازدید
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی که از ۶ شهریور ماه در استان آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، احمدرضا فیروزی با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده ها و حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی در تمامی استان های کشور در حال اجراست، اظهار داشت: این طرح تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام از پنجشنبه ۶ شهریور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: علاقه‌ مندان می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند. شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی می باشد.

فیروزی با اشاره به اهداف این طرح ادامه داد: فرهنگ سازی و ترویج مشاغل خانگی در سراسر کشور، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، خود اشتغالی متقاضیان ورود به بازار کار،  بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشران، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، بهره گیری از فناوری‌های نو و جلب مشارکت واحدهای فناور و نوپا در ارتقای کمی و کیفی محصولات خانگی، ایجاد و توسعه برند ملی در محصولات و خدمات خانگی و … از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی همچنین استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازار محصولات خانگی متقاضیان مشاغل خانگی، تشویق متقاضیان مشاغل خانگی به راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای خانگی کارآفرینانه، توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی و آموزش مهارت‌های کارآفرینی و کسب وکار برای متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی جهت کاهش ریسک اولیه سرمایه‌گذاری در این حوزه، افزایش فرصت‌های شغلی از طریق مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی، معرفی مشاغل خانگی و فرصت‌های نو و کارآفرینانه، ارتقاء مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی و تشکیل شبکه و خوشه سازی،شناسایی برندهای (ملی و استانی)، بنگاه‌های بالادستی و پیشتبان‌ها در حوزه مشاغل خانگی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه کسب و کارهای خانگی (تسهیلگر) را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

فیروزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال “جهش تولید” باشیم

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا