نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج > اخبار آموزشی > بازدید تور علمی درس کاربینی گروه عکاسی از کاخ موزه گلستان ( مدرس جناب آقای معین خواه)
۴۳۶ بازدید

بازدید تور علمی درس کاربینی گروه عکاسی  از کاخ موزه گلستان ( مدرس جناب آقای معین خواه )

 

✍️به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی کرج؛ در این بازدید که در روز یکشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ دانشجویان کارشناسی و کاردانی  رشته عکاسی به همراه مدرس محترم جناب آقای علیرضا معین خواه ابتدا از کاخ گلستان که شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در استان تهران است، بازدید کردند

کاخ گلستان بنایی واقع در بخش مرکزی شهر تهران است که در اواخر دهه ۹۸۰ هجری قمری در دوران صفویه ساخته و پس از آن توسط ۷ پادشاه قاجار به عنوان محل استقرار و پادشاهی، مورد استفاده قرار گرفت. کاخ گلستان مجموعه‌ای از چندین عمارت، حیاط، باغ، تالار و گذرگاه‌هایی است که هریک به نوبه خود می‌توانند یک اثر تاریخی و یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد باشند.

کاخ گلستان یکی از ارزشمندترین مکان های تاریخی تهران است که بدون شک سزاوار معرفی به جهان است. پرونده ثبت کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۰۷ به شورای این سازمان ارسال شد. در ابتدا نگرانی‌هایی درمورد رد این درخواست به دلیل وجود بناهایی مرتفع در مجاورت کاخ وجود داشت. اما سرانجام پس از ۶ سال بررسی‌ها وپیگیری‌های فراوان، کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در کامبوج به تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۳ به عنوان نخستین اثر تاریخی ثبت جهانی در شهر تهران، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

آقای معین خواه مدرس محترم درس کاربینی هدف از این بازدید ضمن آشنایی دانشجویان با سبک های معماری سنتی ایرانی درخصوص عکاسی معماری که زیر شاخه رشته عکاسی تبلیغات می باشد عنوان کرد . در ادامه بازدید دانشجویان به صورت عملی با روش ها و تکنیکهای نوین در عکاسی معماری آشنا شده و هرکدام از دانشجویان با راهنمایی مدرس  توانستند عکس هایی را از قسمت های داخلی و خارجی این مجموعه تهیه نمایند .

 

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا