نسخه آزمایشی
۲۷۳ بازدید

✍️ به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی کرج؛ در این بازدید که در روز جمعه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱ به همت مدیریت فرهنگی و پایگاه بسیج دانشجویی شهید ابراهیم هادی انجام شد، دانشجویان ابتدا از کاخ گلستان که شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در استان تهران است، بازدید کردند سپس از موزه  آبگینه و سفالینه که موزه تخصصی شیشه و سفال است بازدید نمودند.

کاخ گلستان بنایی واقع در بخش مرکزی شهر تهران است که در اواخر دهه ۹۸۰ هجری قمری در دوران صفویه ساخته و پس از آن توسط ۷ پادشاه قاجار به عنوان محل استقرار و پادشاهی، مورد استفاده قرار گرفت. کاخ گلستان مجموعه‌ای از چندین عمارت، حیاط، باغ، تالار و گذرگاه‌هایی است که هریک به نوبه خود می‌توانند یک اثر تاریخی و یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد باشند.

کاخ گلستان یکی از ارزشمندترین مکان های تاریخی تهران است که بدون شک سزاوار معرفی به جهان است. پرونده ثبت کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۰۷ به شورای این سازمان ارسال شد. در ابتدا نگرانی‌هایی درمورد رد این درخواست به دلیل وجود بناهایی مرتفع در مجاورت کاخ وجود داشت. اما سرانجام پس از ۶ سال بررسی‌ها وپیگیری‌های فراوان، کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در کامبوج به تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۳ به عنوان نخستین اثر تاریخی ثبت جهانی در شهر تهران، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران موزه تخصصی شیشه و سفال است. این موزه در بنایی قاجاری موسوم به مجموعه قوام به وسعت ۷۰۰۰ متر مربع در خیابان سی تیر (قوام‌السلطنه سابق) واقع شده و در ۷ اردیبهشت ۱۳۷۷ به شماره ۲۰۱۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردیده است.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا