نسخه آزمایشی
۵۵۹ بازدید

روز جهانی پیشگیری از خودکشی در تقویم شمسی برابر با ۱۹ شهریور است، همچنین تاریخ این روز به میلادی برابر ۱۰ سپتامبر و در تقویم قمری برابر سوم ماه صفر سال ۱۴۴۳ است.

تاریخچه روز جهانی پیشگیری از خودکشی

روز جهانی پیشگیری از خودکشی (World Suicide Prevention Day) نخستین بار در سال ۲۰۰۳ برگزار شد. مراسم این روز توسط انجمن بین‌المللی پیشگیری از خودکشی (IASP) با همکاری فدراسیون جهانی سلامت روان (WFMH) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) برگزار می‌شود و کمپین‌های بشردوستانه نیز برنامه‌های ویژه برای این روز انجام می‌دهند. در دهه ۱۹۹۰ سیاست‌نامه پیشگیری از خودکشی توسط سازمان ملل متحد منتشر شد که بسیاری از کشورها از آن پیروی می‌کنند.

هدف از نام‌گذاری روز جهانی پیشگیری از خودکشی در تقویم

هدف اصلی از نام‌گذاری این روز افزایش آگاهی عمومی در مورد خودکشی و بیماری‌های ذهنی مرتبط با آن، پیشگیری از خودکشی در جهان، پرداختن رسانه‌ها به خودکشی، شناسایی نشانه‌های خودکشی و معرفی راه‌حل‌های پیشگیری از آن است تا بتوان میزان خودکشی را تا حد زیادی پایین آورد. به‌طورکلی روز جهانی پیشگیری از خودکشی برای اولین باربر مبنای دو هدف برگزار شد:

۱. نظم دهی جهانی، منطقه‌ای و ملی و انجام دادن کارهای مختلف در زمینه‌های گوناگون برای بالا بردن آگاهی درباره رفتارهای منجر به خودکشی و نحوه جلوگیری مؤثر از این رفتار.

۲. تقویت توانایی‌هایی کشورها برای توسعه و ارزیابی سیاست‌های ملی و طرح‌های پیشگیری از خودکشی.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا