نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج > اخبار فرهنگی > ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت؛ شعار روز جهانی بهداشت سال ۲۰۲۱: ایجاد جهانی عادلانه‌ و سالم برای همه
۳۶۴ بازدید

داشتن سلامتی موضوع بسیار مهمی است و یکی از دغدغه‌های هر فرد و هر جامعه‌ای محسوب می‌شود به همین دلیل بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است. این رویداد برای نخستین بار در سال ۱۹۵۰ گرامی داشته شد و از آن زمان تاکنون به یکی از مسائل بهداشتی روز دنیا تبدیل شده است.

با توجه به شرایط ناگوار فعلی، برای اولین بار در طول ۲۰ سال اخیر، سطح فقر جهانی افزایش یافته است که این امر مانع عظیمی برای پیشرفت در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار محسوب می‌شود. از سوی دیگر حدود ۶۰ درصد از ساکنان بعضی از کشورها فاقد پوشش خدمات بهداشتی ضروری هستند، بیش از یک‌میلیارد انسان در سکونتگاه‌های نامناسب حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که این امر احتمال ابتلای آن‌ها را به ویروس کرونا افزایش داده و آمار انتقال آن را به شدت بالا برده است. فقط پنج‌میلیون و ۹۰۰ هزار کودک در مناطق آسیا و اقیانوسیه به دلیل اخلال‌های ایجاد شده در روند تحصیلی و همچنین تأثیرات اقتصادی منفی از حق ادامه تحصیل محروم مانده و ۵۲ درصد از ساکنان این مناطق هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت ندارند. به همین دلیل امسال، در هفتم آوریل ۲۰۲۱ از رهبران جهانی خواسته می‌شود که در سال‌های پیش رو جهانی سالم و برابربرای تمامی ساکنان کره خاکی فراهم آورند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا