نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج > کاردانی حرفه ای تصویربرداری
۸۸۲ بازدید


اهداف مورد نظر در اجرای آموزش های علمی کاربردی در رشته تصویربرداری عبارتند از:
ـ ایجاد و ارتقاء انگیزه ها برای کسب مهارت های مورد نیاز در مشاغل مرتبط با تخصص تصویربرداری
ـ به روز نمودن تخصص و مرتبط نمودن متون و واحدهای درسی با شکل و شیوه امروزی تصویربرداری و تفکیک این رشته از تخصص فیلمبرداری
ـ عمق بخشیدن به فراگیری مهارت ها و توانایی های فراگیران با نگاهی به تحولات نوین در محدوده تکنیکی، علمی و کاربردی این رشته
ـ بهبود شیوه ها و امکانات آموزشی و گسترش مطلوب آموزش عملی و کارگاهی ضمن طراحی و تدوین شکل و ساختار امکانات کمک آموزشی مناسب

ضرورت و اهمیت:
وجود طیف گسترده در دو سو (کاربران و مخاطبان) ضرورت و اهمیت آموزش عالی رشته های مرتبط با تصویر از جمله تصویربرداری را دو چندان می کند.

قابلیت ها و مهارت های مشترک دانش آموختگان:
ـ گزارش نویسی و مستندسازی
ـ ارائه گزارش نتایج کار و جریاتن فعالیت ها (Presentation)
ـ انجام کار گروهی
ـ طبقه بندی و پردازش اطلاعات
ـ بهره گیری از رایانه
ـ برقراری ارتباط موثر در محیط کار
ـ سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها
ـ خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی
ـ ایجاد کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی
ـ رعایت اخلاق حرفه ای و تنظیم رفتار سازمانی
ـ اجرای الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (SHC)
ـ تفکر نقادانه و اقتضایی
ـ خلاقیت و نوآوری

قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان:
ـ توانایی کار با دوربین فیلمبرداری
ـ کاربرد انواع عدسی به لحاظ فنی، استتیک، زیبایی شناسی
ـ شناخت ابزارهای حرکتی مانند کربن ها، دالی ها و …
ـ توانایی نصب و راه اندازی انواع دوربین و تجهیزات فیلمبرداری
ـ توانایی تفکیک تصاویر آنالوگ، دیجیتال و شناخت عمومی در مورد تفاوت های این دو

مشاغل قابل احراز:
ـ دستیار فیلمبردار و یا دستیار تصویربردار در پروژه های مختلف تصویربرداری
ـ دستیار نور
ـ تصویربردار در رده های نسبتا پایین تر حرفه تصویربرداری مانند مستندهای گزارشی

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو: (رشته تحصیلی دیپلم، گواهی سلامت…)
دارا بودن شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی کشور
داشتن سلامت به ویژه دید کامل چشمی

بالا