نسخه آزمایشی
۳۸۲ بازدید

پنجمین جشنواره روز جهانی گرافیک به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج عصر چهارشنبه(هشتم اردیبهشت)، با حضور دانشجویان و اساتید این رشته در سالن و نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار شد.

فارغ‌التحصیلان گرافیک برای جذب در بازار کار به دانش حرفه‌ای مجهز شوند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، آرش تنهایی، گرافیست و مدرس دانشگاه در پنجمین جشنواره روز جهانی گرافیک به بررسی کارآفرینی در حوزه گرفیک پرداخت و گفت: برای اینکه آرزوی دانشجویان گرافیک برای اشتغال در رشته گرافیک ابتر نماند، باید بینش و دید دانشجویان پیش از جذب در بازار کار مرتبط با رشته، درست تقویت و هدایت شود.

وی افزود: دانشجویان گرافیک قبل از ورود به دنیای کار باید مجهز به دانش حرفه‌ای شوند و بدانند که تنها با گذراندن واحدهای درسی تئوری و بدون کار عملی، در بازار کار موفق نخواهند شد.

تنهایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دانشگاهها شیوه‌های کاربردی کردن رشته‌های دانشگاهی آموزش داده  نمی‌شود و توانمندیهای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیست .

وی ادامه داد: دومین مساله‌ای که دانشجویان گرافیک باید بدانند این است که توقع خود را از  محیط و امکانات بازار کار کم کنند و برای شروع از موقعیت و کارهایی با امتیازات محدود آغاز کنند و سعی نمایند آغاز کار خود را در محیط کار به صورت کارآموزی شروع کنند تا تجربه کسب کنند و توقع نداشته باشند که از همان ابتدا بازار کار آنها  را از ابتدا به صورت حرفه‌ای بپذیرد.

تنهایی در پایان گفت: بیشتر افراد موفق در حوزه گرافیک و طراحی کسانی هستند که در دوران دانشجویی خود با کارآموزی درست به کسب تجربه پرداخته‌اند.

جوادی‌پور پدر گرافیک مدرن ایران است

دکتر عباس مشهدی‌زاده نیز به مناسبت پنجمین جشنواره روز جهانی گرافیک در جمع دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج حضور یافت.

دکتر عباس مشهدی‌زاده، مجسمه‌ساز و پژوهشگر در پنجمین جشنواره روز جهانی گرافیک گفت: امروز می‌خواهم از محمود جوادی‌پور بگویم از کسی که پدر علم گرافیک مدرن ایران است.

وی افزود: استاد جوادی‌پور در سال ۱۲۹۹ در تهران متولد شد و پس از  دوران دبیرستان که در مدسه‌ای صنعتی گذراند برخلاف سایر هم دوره‌ای‌های خود که در بخش‌های فنی مشغول شدند، وی وارد دانشگاه تهران در رشته‌های هنری شد و سپس به دلیل تسلط به زبان آلمانی برای ادامه تحصیل در رشته نقاشی به صورت بورسیه به آلمان عازم شد و در آلمان گرافیک را در دل نقاشی آموزش دید.

مشهدی‌زاده خاطرنشان کرد: جوادی‌پور پس از بازگشت از آلمان رشته گرافیک را در دانشگاه تهران راه‌اندازی کرد و به عبارتی او پدر علم گرافیک مدرن ایران است.

وی در پایان خطاب به دانشجویان رشته گرافیک گفت: رشته خوبی را در دانشگاه انتخاب کرده‌اید؛ چراکه با این رشته با مردم بیشتر درارتباط هستید و بیشتر از کار خود لذت می‌برید.

 

گفتنی است در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار دانشجویان رشته گرافیک مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج برپا شد و شرکت کنندگان و اساتید از توانمندی‌های این دانشجویان بازدید کردند.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا