نسخه آزمایشی
۸۲۲ بازدید

مدیر مرکز اسلامی کالیفرنیا در وبینار مرکز علمی کاربردی کرج:

خوشبختی به معنای لذت بردن از دنیا نیست

موسس مرکز اسلامی فاطمیه کالیفرنیا گفت: خوشبختی به معنای لذت بردن از دنیا نیست.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، برنامه گفت و گوی سید اباذر واحدی، حافظ کل قرآن، قاری، مرتل و مبلغ دینی و مدیر و مؤسس مرکز اسلامی «فاطمیه» در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا با دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با موضوع «خوشبختی» به صورت لایو در اینستاگرام برگزار شد.

در این برنامه سید اباذر واحدی با بیان معنای خوشبختی به تشریح این مفهوم در زندگی انسان و در مکاتب مختلف پرداخت و گفت: ممکن است کسی پول داشته و فردی موفق باشد اما خوشبخت نباشد، در واقع معنای خوشبختی به وسعت و پیچیدگی خود انسان است و در تعاریف مختلف آن بعضی بزرگان مانند ارسطو خوشبختی را هدف غایی و نهایی وجود انسان معرفی کرده است.

وی افزود: خوشبختی و موفقیت تفاوت دارد، یک انسان موفق ممکن است احساس خوشبختی نکند و خوشبخت کسی است که در هر حالی که هست قانع بوده و احساس رضایت و آرامش داشته باشد و از چیزی که دارد راضی بوده و لذت ببرد؛ خوشبختی به معنای لذت بردن از دنیا نیست، خوشبختی با جنگیدن، تحمل کردن و به دست آوردن ارتباط دارد.

واحدی گفت: امام علی (ع) در حدیثی فرموده اند:  اسعدالناس العاقل المومن، خوشبخت ترین فرد، انسان مومن و عاقل است؛ ریشه مومن به امن یعنی احساس امنیت برمی گردد، یعنی انسانی که به قدرتی اعتقاد دارد و از هر جهت اعتقاد دارد، و من یتوکل علی الله فهو حسبه هرکس بر خدا توکل نماید، خدا او را کفایت می کند، ایمان واقعی با خوشبختی رابطه مستقیم دارد، اطمینان قلبی به خدا و اعتماد به او مایه آرامش و احساس خوشبختی است، الا بذکرالله تطمئن القلوب با یاد خدا دلها آرامش می یابد.

این مبلغ دینی در آمریکا با اشاره به این حدیث از حضرت علی (ع) که فرموده اند: با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر مردید برای شما اشک بریزند و اگر زنده ماندید با اشتیاق به سوی شما آیند؛  اظهار کرد: انسان به هر اندازه که پشیمان باشد، احساس خجالت و شرمندگی داشته باشد، به هر اندازه که حسادت و کینه داشته باشد، به همان اندازه احساس خوشبختی اش کمتر خواهد شد.

وی گفت: به هر اندازه که انسان به دیگران عشق بورزد و خدمت کند، هر اندازه که دانش بیاموزد و به دیگران یاری برساند، به هر اندازه با خدای خود مناجات داشته و ارتباط نزدیک تری داشته باشد، قطعا احساس خوشبختی بیشتری خواهد کرد.

گفتنی است «سیداباذر واحدی» متولد ۱۳۶۳ جزو اولین حافظان قرآن پرورش یافته در موسسه جامعه القرآن الکریم است که در ۱۴ سالگی در مدت ۹ ماه کل قرآن را حفظ کرد و از صدای زیبایی در تلاوت ترتیل و تحقیق قرآن برخوردار است .

وی پس از اتمام حفظ قرآن، پا به حوزه علمیه نهاد و با احساس نیاز به تبلیغ در فضای خارج از کشور در سال ۱۳۸۹ به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و اکنون کار تبلیغ تشیع را در آنجا به انجام می رساند. 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا