نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج > اخبار آموزشی > آیین بهره برداری طرح توسعه مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج برگزار شد
۸۴۲ بازدید

آیین بهره برداری طرح توسعه مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج، صبح روز دوشنبه ۲۲ مهرماه با حضور دکتر شریفی زاده، معاون محترم جهاددانشگاهی، دکتر محمد صادق بیجندی، رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، دکتر مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد علی گودرزی رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی، رئیس، معاونان و همکاران جهاددانشگاهی البرز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی این استان در مراسم بهره برداری طرح توسعه مرکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز دارای رشته‌های هنر در استان است، گفت: در طرح نوسازی مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز، ۱۵ کلاس درس و کارگاه به این مرکز اضافه شد.
فیروزی افزود: امروزه در ادبیات توسعه، مبحث دانشگاه کارآفرین را داریم که مشخصه‌های یک دانشگاه پیشرو و توسعه‌یافته را دارد و در بستر اقتصاد مبتنی بر دانش و آگاهی شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: این دانشگاه‌ها هم مأموریت‌های آموزشی و علمی پژوهشی را مد نظر دارد و هم به مأموریت سومی قائل است که آن را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند. در این ماموریت، دانشگاه به نوآوری و توسعه فناوری‌ها اهمیت می‌دهد که با رویکرد نیازگرایی که در تعامل با محیط پیرامونی خود دارد باعث اشتغالزایی، رفاه و بهره وری در سازمان می‌شود.
فیروزی گفت: دانشگاه علمی کاربردی نیز با ماموریت‌هایی که برای خود تعریف کرده است می‌تواند شاخصه‌های یک دانشگاه کارآفرین را دارا باشد و این مستلزم این است که تلاش شود استانداردهای لازم بیش از پیش در این دانشگاه عملیاتی شود.
رئیس جهاددانشگاهی البرز در خصوص طرح توسعه دانشگاه علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز هم گفت: بازسازی و بهسازی این فضا از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود و با یک کار جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی موفق شدیم این کار را به پایان برسانیم.
فیروزی با بیان اینکه اشکالات قبلی در ساختمان این مرکز با بهسازی‌های صورت گرفته رفع شده است افزود: سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و شبکه برق ساختمان هم جدید شده است.
وی با اشاره به ایجاد ظرفیت جدید فیزیکی در ساختمان مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز و اضافه شدن ۱۵ کلاس درس و کارگاه تصریح کرد: اهدافی که ما در این مرکز دنبال می‌کنیم در رشته‌های هنر است و به عبارت دیگر تنها مرکز علمی-کاربردی در استان هستیم که در حوزه هنر فعال است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز در پایان اعلام کرد: بنا داریم در فاز بعدی ساخت سالن اجتماعات مرکز را شروع و همچنین فضای محوطه مرکز را بهبود بخشیم.
نظارت‌های دانشگاه علمی-کاربردی به ارتقای این دانشگاه کمک می‌کند

محمد صادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی نیز در این مراسم اظهار کرد: برخی نهادها نظارت گریز هستند و همین باعث شده در پیشبرد اهداف خود با مشکل مواجه شوند.
وی با اشاره به نظارت مستمر بر روند توسعه مرکز جهاد دانشگاهی ادامه داد: بی شک اگر این نظارت‌ها نبود این پروژه با این کیفیت و در زمانبندی اعلام شده به پایان نمی‌رسد.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی با وجود آن که خود از نظارت درونی جهاد دانشگاهی برخوردار است اما از نظارت‌های بیرونی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به شدت استقبال می‌کند و آن را در راستای رشد و ارتقای مراکز قلمداد می‌کند.
این مسئول تصریح کرد: وضعیت مرکز قبلی علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز به دلیل شرایط اضطراری پیش آمده مناسب نبود و خوشبختانه با تغییرات صورت گرفته این مرکز به فضایی مناسب برای تحصیل دانشجویان تبدیل شده است.
وی توضیح داد: در حال حاضر این مرکز از استانداردهای نسبی یک فضای آموزشی برخوردار است و امیدواریم با تکمیل فازهای بعدی توسعه‌ای، شاهد تغییرات محسوسی در امکانات و تجهزات این مرکز در طول سال‌های آتی باشیم.
بیجندی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی توضیح داد: سیستم نظارت درونی جهاد دانشگاهی بسیار فعال است ولی رشد و تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که شاهد افزاش نظارت‌های بیرونی بر این مجموعه باشیم.
وی گفت: بدون شک اگر نظارت‌های بیرونی نبود، بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی از جمله پروهشگاه رویان به موفقیت امروز خود دست نمی‌یافتند.

مختار جلالی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم بهره برداری طرح توسعه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج اظهار کرد: تعداد مراکز آموزش عالی ایران پنج برابر کشورهای توسعه یافته است و با این اوصاف باید گفت از نظر تعداد این مراکز کمبودی نداریم.
وی با اشاره به رسالت مراکز علمی کاربردی ادامه داد: این مراکز دایر شدند تا خلاء نسل دوم دانشگاه‌ها که بیشتر بر پژوهش محوری متمرکز بودند را رفع کنند.
این مسئول توضیح داد: مراکز علمی کاربردی نقش به سزایی در پیوند بین علم و عمل و تجربه دارند و به دنبال افزایش مهارت آموزی بین دانشجویان هستند.
وی با اشاره به افزایش کیفیت و استانداردسازی آموزش‌های مراکز علمی کاربردی افزود: در این راستا تعداد مراکز علمی کاربردی از هزار و ۱۰۰ مرکز به ۵۴۱ مورد رسیده است.
جلالی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال افزایش دانشجویان خارجی است، گفت:در حال حاضر ۵۵۰ دانشجوی خارجی در مراکز علمی کاربردی کشور درحال تحصیل هستند که در صددیم تا چند سال آینده این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد.
وی با اشاره به مهمترین رسالت مراکز عملی کاربردی افزود: ما به دنبال تربیت افراد کارآفرین هستیم نه کارجو و برای تحقق این هدف از حداکثر توان خود استفاده می‌کنیم.
جلالی با اشاره به رسالت جهاد دانشگاهی در تربیت دانشجویان مهارتی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی جهاد سازندگی است و در طول انقلاب ثابت کرده در انجام کارهایی که بسیاری از نهادها از عهده انجامشان بر نمی‌آیند، موفق بوده است.
وی افزود: امیدواریم با تکمیل فازهای بعدی توسعه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تا پنج سال آینده این مرکز به یکی از بهترین مراکز کشور تبدیل شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی می تواند به قطب رشته‌های فرهنگ و هنر دانشگاه‌های استان تبدیل شود.
پیمان آراسته در این مراسم اظهار کرد: تکمیل فاز اول توسعه این دانشگاه گامی در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی این مرکز به مهارت آموزان استان است.
وی ادامه داد: با توسعه فیزیکی این مجموعه، شاهد تغییر در کیفیت آموزش مهارتی و ارتقای دانش مهارت آموزانی خواهیم بود که مرکز جهاد دانشگاهی را برای تحصیلات تکمیلی انتخاب کرده‌اند.
آراسته با اشاره به ظرفیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در آموزش علاقه مندان رشته‌های هنری گفت: این مرکز این ظرفیت را دارد که به مرور زمان به قطب رشته‌های فرهنگ و هنر استان تبدیل شود.

فضای علمی-کاربردی‌های جهاد دانشگاهی به ۱۵۵ هزار مترمربع می‌رسد
محمدعلی گودرزی، رئیس موسسه آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی نیز ضمن تشکر از مسئولان و نهادهایی که برای به سرانجام رسیدن این طرح توسعه همکاری کرده بودند گفت: اگر حمایت ریاست دانشگاه علمی-کاربردی استان نبود این مرکز الان سرنوشت دیگری داشت.
وی در ادامه اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در سال ۷۷ اولین مرکز را راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ تبدیل به موسسه شد و در حال حاضر با ۴۰ مرکز مشغول فعالیت است، مجوز مرکز بوشهر هم گرفته شده و به زودی چهل و یکمین مرکز هم در استان بوشهر کار خود را شروع خواهد کرد.
رئیس موسسه آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تلاش همیشگی ما بر فراهم‌سازی فضای خوب برای مراکز علمی-کاربردی بوده است گفت: جهاد دانشگاهی در حال حاضر ۱۵۵ هزار مترمربع فضای کالبدی در این بخش دارد که طی هشت تا ۹ سال ساخته شده و این یک موفقیت قلمداد می‌شود.
وی در خصوص مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز هم اظهار کرد: فعالیت این مرکز از سال ۸۶ شروع شده و جزو مراکز خوب جهاد دانشگاهی به شمار می‌رفته است؛ نوسازی این مرکز هم در یک حرکت جهادی انجام شده و اکنون آمادگی پذیرش دانشجو در حوزه فرهنگ و هنر را دارد.
گفتنی است در حال حاضر در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج با ۲۳ کدرشته فعال، بیش از هزار و ۲۰۰دانشجو شاغل به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا